LUCEAFĂRUL ROMÂNESC

revistă on-line de literatură şi cultură românească

Angela Nache Mamier: „Femelismul“, un probabil manifest literar

Viaţa unui creator nu poate fi nici rezumată nici explicată. Poezia este peste tot şi adevărul orişicui îi aparţine, relativ ori derizoriu. Poezia m-a învăţat că este „drum interior“, în „căutare de spiritualitate“, că nu supravieţuieşte întotdeauna „bandelor literare“ şi spiritului lor de „comando“. Grupurile literare se fac şi se desfac, dar la un moment dat poetul se poate îndepărta pe vârful picioarelor, îşi caută Calea sa, începe traversarea deşertului. Puţin câte puţin, de la începuturile mele literare, am simţit că luam un sens, o direcţie pe care am numit-o în intimitate: Femelism (femeie, gen feminin, femelă…) Toate poemele se învârteau de manieră repetitivă în jurul unor noţiuni repetitive, întrebări chinuitoare, în jurul revoltelor şi convingerilor mele. O femelistă nu este o feministă, ea consideră ca autoare cea care este capabilă de a nu maimuţări muşchii linguali masculini, se simte egala bărbatului, fără nicio dorinţă de distrugere a acestuia (în opoziţie cu feministele, prea masculine şi psiho-rigide din punctul meu de vedere). >>>>

Iulie 16, 2008 - Posted by | noutati

Sorry, the comment form is closed at this time.