LUCEAFĂRUL ROMÂNESC

revistă on-line de literatură şi cultură românească

Elena Buică: „Magia cuvintelor“

Pe la inceputul anilor `50, era o alta lume. In 1952, val-vartej, impinsa de vremurile potrivnice pentru parintii mei si pentru mine, imediat dupǎ terminarea Scolii pedagogice, m-am refugiat intr-o comuna mai izolata din Ardeal, Ineu de Cris, nu departe de Oradea, ca sa-mi pierd urma. Acolo mi-am desfasurat eu primii ani de invatamant, patru ani la numǎr. Anii acestia au constituit un lung sir de intamplari si o larga sursa de amintiri. Aveam numai 18 ani si eram in perioda desavarsirii personalitǎţii mele. Locurile şi oamenii imi ofereau multe aspecte de viata foarte diferite de cele pe care le intalnisem in zona de sud a tarii, de unde venisem. Eram numai ochi si urechi incercand sa deslusesc intelesurile lumii cu atatea noutati. Aici imi facusem intrarea in „lumea larga” pe cont propriu. Acum s-au sters multe urme ale acelor vremuri, dar atunci erau o realitate vie, aproape de necrezut astazi, iar pentru mine care nu eram prea bine pregatita pentru viata, erau uneori socante. >>>>

Iulie 16, 2008 - Posted by | beletristica

Sorry, the comment form is closed at this time.