LUCEAFĂRUL ROMÂNESC

revistă on-line de literatură şi cultură românească

ESEU – Mariana Popa(Canada): „Casa Loma – Toronto“

Deschid fereastra si o dimineata de vara navaleste in casa. Cat va mai tine vremea asta frumoasa, ma intreb? Imi torn cafeaua; ma asez la masa de lucru. In fata mea se odihneste un teanc de coli albe ce ma invita la scris. Foile stau pe fata de masa alba si ea, cu buchete de lalele la colturi. Buchetele sunt cusute de mine, in cruciulite, intr-un alt timp si alt taram, cand o bunica mestera in lucrul de mana imi dezvaluia tainele cusutului.

Ridic ochii spre curtea vecina, obturata de doi ani de constructia unui garaj. Pe deasupra garajului se vede inca mesteacanul frumos care iata, azi are o mesa galbena, prima in toamna aceasta. A mai trecut un an si pentru mesteacanul de pe dealul vecinului. Copacii imprumuta locului din personalitatea lor. “Casa cu mesteacanul” este numita in cartier casa vecinului meu. Artarul din fata casei mele, care devenea rosu in fiecare toamna, facea parte din poza casei exact ca un timbru pe o scrisoare. Dar in toamna aceasta a pierdut definitiv lupta ce o da de cativa ani cu batranetea. Sta trist, cu frunzele agatate pe crengi albite; dezgolite ici si colo de scoarta, crengile se inalta dezolant catre cer ca niste degete batrane si neputincioase, implorand. Vor veni cei de la Departamentul de Parcuri al orasului si il vor inlocui cu un pom tinerel, subtirel, iar fatada casei noastre va capata un alt aer, cu siguranta va pierde din personalitate. >>>>

Septembrie 5, 2008 - Posted by | noutati

Sorry, the comment form is closed at this time.