LUCEAFĂRUL ROMÂNESC

revistă on-line de literatură şi cultură românească

Ion Untaru: Trăsnetul (fragment din romanul „Ne-am întâlnit pe internet“)

Ion UntaruAm visat urât şi m-am sculat tulburat şi înfiorat. O presimţire rece mă paralizase. Nu am înţeles de la început despre ce este vorba, dar m-am trezit cu o presimţire sumbră. Mă duceam la Bibliotecă şi înainte de a ajunge, am văzut o sală de lectură de formă ovală, înclinată spre dreapta la circa patruzeci şi cinci de grade şi aflată în cercul de jos al cifrei opt. Şi, mai departe, o a doua sală deasupra, în a doua buclă a aceleeaşi cifre opt. Şi dintr-odată acestea două şi-au schimbat locurile, în sens contrar acelor de ceasornic. Un opt care desenează cu încetinitorul parcă, un semicerc. Moment în care am auzit sau mi s-au fixat în memorie, nu aş putea să spun cum, aceste cifre: 10.28 – 11.26 Zece-douăzei şi opt – unsprezece, douăzeci şi şase.  Şi pentru că m-am trezit imediat, le-am scris pe o bucată de hârtie să nu le uit.. Adesea în somn, când visează, omul ştie de la sine anumite lucruri. Şi presupunerea că este sau că ar putea să fie vorba de ora 10.28 şi de ora 11.26. Dar în vis nu am avut nici un semn sau precizare că ar fi vorba de timp.

De parcă ar fi vrut cineva să spună : de la ora 10.28, până la 11.26. Practic, o oră fără două mnute. M-am sucit, am tras de mine să văd ce semnificaţie ar putea să aibă pentru mine sau pentru destinul meu. Şi pe măsura trecerii timpului, mă simţeam încruntându-mă, pentru că nu prevedeam nimic de bun augur. Figura geometrică asimilată perfecţiunii, este cercul. Cifra opt ca semnificaţie am interpretat-o în felul următor: cercul de jos – viaţa aceasta pământească a oricăruia dintre noi. Iar cercul de sus – cealaltă viaţă când se încheie cea de jos şi continuă sub o altă formă, în plan superior. >>>>

Iulie 3, 2009 - Posted by | noutati

Sorry, the comment form is closed at this time.