LUCEAFĂRUL ROMÂNESC

revistă on-line de literatură şi cultură românească

Ion Marin Almăjan: „De ce era rău dispus un director de editură?“

Am ezitat mult înainte să  purced la scrierea acestei însemnări. M-am tot întrebat şi mă  mai întreb şi acum dacă subiectul ei interesează pe cineva, acum la două decenii de la căderea cortinei peste un timp  al istoriei noastre contemporane extrem de controversat, de dificil, de rău în multe din faţetele sale dar , după credinţa mea, nu atât de rău încât să-l condamnăm în totalitate şi să ne dezicem de el ca şi cum nu l-am fi trăit, nu am fi suferit, nu ne-am fi bucurat şi nu am fi plâns şi gemut în  cei aproape cincizeci de ani cât a durat.

Înainte de 1989 am fost director al Editurii Facla din Timişoara. Despre zbaterile noastre ale celor ce am muncit în editurile, puţine, câte au existat atunci, ca să publicăm cărţi de  valoare nu doar maculatură politizată s-a mai scris şi probabil se va mai scrie. Despre furcile caudine prin care sau peste care trebuia să trecem la fiecare alcătuire de plan editorial, la fiecare carte aprobată şi publicată ar trebui probabil să se mai discute. Pentru a se vedea cât de diabolice au fost grilele scornite de ideologii partidului unic, cât de monstruoase şi de hilare în acelaşi timp se arată cerinţele, indicaţiile mai-marilor propagandei comuniste. >>>>

Martie 31, 2010 - Posted by | noutati

Sorry, the comment form is closed at this time.