LUCEAFĂRUL ROMÂNESC

revistă on-line de literatură şi cultură românească

Petre Bucinschi: Fragment din romanul „Cocoşatul din Muzeu“

După moartea bunicii am rămas singur pe lume fără nici un fel de rudă, terminasem Institutul de Artă, secţia de Istoria Artelor, apoi am predat ca profesor la Universitate, însă m-am retras, trăiam senzaţia ochilor curioşi, iscoditori şi răutăcioşi ai studentelor aţintiţi asupra mea, am ales să fiu ghid în Muzeul de Artă. Doar aici mă simt în largul meu, printre tablourile marilor maeştri unde îmi continui studiul, deoarece îmi pregătesc teza de doctorat, tematica aleasă, nudul feminin, a ajuns o obsesie ce se adaugă celeilalte, cocoaşa. M-am născut cu scolioză structurală congenitală, în decursul anilor am fost supus mai multor intervenţii chirurgicale, însă modificarea formei fizice nu s-a produs destul de vizibil, aşa cum am crezut. La vârsta pe care o am nu se mai poate face nimic,  s-a încercat tot ce era posibil din punct de vedere medical. Datorită diformităţii pe care o port ca pe o povară, femeile m-au respins din totdeauna, cu excepţia prostituatelor, şi dintre acelea doar câteva. Cu ochi mari, pătrunzători, Seec încerca să-i citească pe chip femeii care îşi urma interesul cu şiretenie, învăţând să se umilească aparent pentru a triumfa, viaţa ei neavând o traiectorie lineară, fiind tipul femeii voluntare, întreprinzătoare, ce purta cu sine lupta pentru existenţa personajului din ea  care nu îşi ascundea scopurile, viaţa ei însemnând o permanentă dedublare, puternică, părând inflexibilă, având momentele ei de îndoială. >>>>

Iunie 11, 2010 - Posted by | noutati

Sorry, the comment form is closed at this time.